1. Uczniowie Szkoły „Skrzydła” są oceniani sprawiedliwie, systematycznie i wszechstronnie.
2. Ocena za okres wstępny jest diagnozą poziomu wiedzy i umiejętności i nie ma wpływu ani na oceny trymestralne, ani na cenę roczną. W skład oceny rocznej wchodzą oceny za trymestr I, II, III i okres końcowy.
3. Na każdą lekcję uczeń przychodzi przygotowany: ma ze sobą zeszyt, podręcznik, inne wymagane przez nauczycieli przedmiotowych pomoce naukowe, powtórzył materiał z trzech ostatnich lekcji.
4. Uczeń ma obowiązek zapisania zadania domowego w agendzie i/lub w zeszycie przedmiotowym. Nauczyciele ogłaszają zadania domowe w dzienniku elektronicznym.
5. Uczniowie dostają oceny w dwóch obszarach:
a) Postawa:
- staranność prowadzenia zeszytu i kompletność notatek z lekcji
- systematyczność odrabiania zadań domowych
- przygotowanie do lekcji
- aktywność w czasie lekcji
- porządek w miejscu pracy, schludny wygląd i odpowiednia postawa ciała.
b) Treści:
- odpowiedź ustna dotycząca trzech ostatnich tematów lekcji,
- kartkówkę dotycząca trzech ostatnich tematów lekcji (nie musi być zapowiedziana)
- sprawdzian – zakres materiału ustala nauczyciel i podaje uczniom oraz rodzicom z tygodniowym wyprzedzeniem (a termin podaje do wiadomości w dzienniku elektronicznym),
- praca na lekcji,
- zadanie domowe, projekty, prezentacje,
- inne formy, specyficzne dla przedmiotu (np. gra na instrumencie, opanowanie pamięciowe wiersza, piosenki, tabliczki mnożenia itp.)
6. Uczeń, który nie pisał sprawdzianu z powodu nieobecności ma obowiązek napisać ten sprawdzian w terminie uzgodnionym z nauczycielem przedmiotowym.
7. Oceny niedostateczne ze sprawdzianów muszą być poprawione przez uczniów. Nauczyciele wpisują ocenę w kolumnie Poprawa. Oceny dopuszczające powinny być poprawione – uczeń może spróbować poprawić daną ocenę dopuszczającą tylko raz.
8. Uczeń ma prawo poprawić, wybraną przez siebie, jedną ocenę w ciągu trymestru (np. ze sprawdzianu, kartkówki lub zadania domowego). Termin poprawy tej oceny ustala wspólnie
z nauczycielem.
9. Ustala się następującą skalę oceniania prac pisemnych:
- ocena niedostateczna (ndst): 0% – 39%
- ocena dopuszczająca (dop): 40% – 54%
- ocena dostateczna (dst): 55% – 69%
- ocena dobra (db): 70% – 84%
- ocena bardzo dobra (bdb): 85% – 94%
- ocena celująca (cel): 95% – 100%
10. Oceny podawane są do wiadomości rodziców za pośrednictwem dziennika elektronicznego a uczniom ustnie, niezwłocznie (a w wypadku prac pisemnych nie później niż w ciągu tygodnia od napisania prac przez uczniów).
11. Ustala się następujące wagi:
- Sprawdzian, test 100%
- Kartkówka 30%
- Zadanie domowe 20%
- Projekt, prace 50%
- Odpowiedź ustna / praca grupowa 30%
- Sprawdzian umiejętności* 50%
* (np. śpiewanie utworu, recytacja wiersza, granie utworu muzycznego, wykonanie pracy plastycznej, sprawdzian umiejętności czytania językowego)
12. Ocena trymestralna jest ustalana przez nauczyciela i nie zależy od średniej (ani arytmetycznej, ani ważonej) ocen cząstkowych, uzyskanych w ciągu trymestru.
v. 21 marca 2017 r.