CIEKAWOŚĆ ŚWIATA
Kształcony nawyk: Zgłębiam tajniki przyrody: chodzę na spacery i wycieczki
Kompetencja stała: Nauka (dobrze wykorzystuję czas na naukę: uczę się codziennie i efektywnie)
Hasła tygodniowe:
- Chcę nauczyć się nowych rzeczy.
- Lubię współpracować z innymi.
- Chętnie uczę się języków obcych.
- Dzielę się moimi pomysłami i szanuję pomysły kolegów.
Pobożność: Zachęcam rodzinę i kolegów do wspólnego śpiewania kolęd.
Pytania i sugestie dla rodziców:
A) Poniższe pytania mogą pomóc w zastanowieniu się, w jaki sposób pracować poza szkołą, by wdrażać realizowany w szkole plan rozwoju dziecka.
- Czy pokazujemy naszym dzieciom obiekty przyrodnicze znajdujące się w okolicy i spędzamy z nimi wolny czas na świeżym powietrzu organizując wycieczki piesze lub rowerowe?
- Czy staramy się przekazać dziecku szacunek do przyrody (nie śmiecić, nie zakłócać ciszy w lesie, nie niszczyć drzew, krzewów i innych roślin)?
- Czy segregujemy śmieci w domu?
B) Poniższe sugestie wskazują w jakich zadaniach potrzebne jest osobiste zaangażowanie ze strony rodziców. Celem przedstawionych propozycji jest ukazanie możliwości wsparcia dziecka w pracy nad rozwojem poszczególnych nawyków i kompetencji.
- Wprowadzenie zwyczaju wychodzenia z dzieckiem na spacer przynajmniej raz w tygodniu, np. w soboty lub niedziele, wykorzystując ten czas do rozmowy.
- Przy sprzyjającej pogodzie, organizowanie aktywnych weekendów (pieszych lub rowerowych wycieczek powiązanych ze zwiedzaniem zabytków lub obiektów przyrody).
- Oglądanie z dziećmi programów przyrodniczych przynajmniej raz w tygodniu.