MĘSTWO

Kształcony nawyk: Cierpliwie pokonuję kaprysy i trudności
Kompetencja stała: Nauka (dobrze wykorzystuję czas na naukę: uczę się codziennie i efektywnie)

Hasła tygodniowe:
  1. Zamiast płakać i narzekać, rozmawiam.
  2. Wykonuję wszystkie zadania, nawet te trudne.
  3. Nie zniechęcam się zbyt łatwo: jeśli coś mi nie wychodzi, próbuję do skutku.
  4. Stawiam sobie ambitne cele.

Pobożność: Rozważam mękę, śmierć i zmartwychwstanie Pana Jezusa.


Pytania i sugestie dla rodziców:

A) Poniższe pytania mogą pomóc w zastanowieniu się, w jaki sposób pracować poza szkołą, by wdrażać realizowany w szkole plan rozwoju dziecka.

  1. Czy ulegamy kaprysom naszych dzieci? A naszym własnym?
  2. Ustalony w rodzinie plan dnia znacząco wpływa na plan dnia dziecka. Czy wstajemy i kładziemy się spać o ustalonej porze? Również w weekendy?
  3. Zachęcamy nasze dzieci do pokonywania trudności i podejmowania wyzwań? Jak wspieramy dzieci w realizacji trudnych zadań?
  4. Czy na własnym przykładzie pokazujemy dzieciom jak pokonywać kaprysy i
    przezwyciężać trudności?

B) Poniższe sugestie wskazują w jakich zadaniach potrzebne jest osobiste zaangażowanie ze strony rodziców. Celem przedstawionych propozycji jest ukazanie możliwości wsparcia dziecka w pracy nad rozwojem poszczególnych nawyków i kompetencji.

  1. Egzekwowanie od dzieci sumiennego wykonywania codziennych obowiązków domowych, nieporzucania podjętej pracy przed jej ukończeniem itd. Dawanie do zrozumienia, że marudzenie i ociąganie się podczas pracy lub nauki nikomu nie pomaga.
  2. Zachęcanie do odrabiania lekcji o wcześniej ustalonej porze, niezależnie od chęci dziecka.
  3. Wprowadzenie w domu zdrowego stylu życia: stałe godziny posiłków, spotkania rodzinne „bez ekranu”, ograniczenie spożycia słodyczy i słodkich napojów, spożywanie owoców i warzyw, uprawianie sportu itd.