PRACA ZESPOŁOWA
Kształcony nawyk: Umiem współpracować w grupie
Kompetencja stała: Nauka (dobrze wykorzystuję czas na naukę: uczę się codziennie i efektywnie)
Hasła tygodniowe:
-
- Aktywnie uczestniczę w pracach grupowych.
- Wspieram moje bractwo.
- Zamiast kłótni staram się ustalić kompromis.
Pobożność: Uczestniczę w nabożeństwie czerwcowym.
Pytania i sugestie dla rodziców:
A) Poniższe pytania mogą pomóc w zastanowieniu się, w jaki sposób pracować poza szkołą, by wdrażać realizowany w szkole plan rozwoju dziecka.
- Czy wykonujemy czasami zadania, które wymagają współpracy większej liczby ludzi? Jak sobie z nimi radzimy? Czy potrafimy podzielić zadania pomiędzy członków zespołu?
- Czy w sytuacji, gdy nasze dzieci pracują razem, rzeczywiście współpracują czy też rywalizują ze sobą? Co robimy w takich sytuacjach?
- Czy w domu wszyscy ze sobą współpracujemy, tzn. czy każdy ma przydzielone jakieś zadania?
B) Poniższe sugestie wskazują w jakich zadaniach potrzebne jest osobiste zaangażowanie ze strony rodziców. Celem przedstawionych propozycji jest ukazanie możliwości wsparcia dziecka w pracy nad rozwojem poszczególnych nawyków i kompetencji.
- Zachęcanie dzieci do wspólnego przygotowania poczęstunku przed przyjściem gości (zakupy, nakrywanie do stołu, szykowanie prostych potraw).
- Zaangażowanie dzieci w przygotowanie niespodzianki dla kogoś z rodziny z okazji imienin, urodzin itp.
- W kwestiach spornych dotyczących całej rodziny, dajemy przykład właściwego rozwiązywania sporów: argumentacji, wysłuchania drugiej strony, opanowywania emocji, pójścia na kompromis.
- Pozwolić dzieciom zaplanować i zrealizować coś wspólnie, np. sprzątanie domu w sobotę, plan na weekend itd.