Kompetencja na wrzesień: PRZYJAŹŃ
Kształcony nawyk: Daję się poznać innym i dzielę się moimi zainteresowaniami
Kompetencja stała: Nauka (dobrze wykorzystuję czas na naukę: uczę się codziennie i efektywnie)
Hasła tygodniowe:
- Staram się dogadywać z kolegami i przebaczać im, zamiast kłócić się i obrażać.
- Mówię dobrze o kolegach.
- Dotrzymuję słowa.
Pobożność: Modlę się za zmarłych.
Pytania i sugestie dla rodziców:
A) Poniższe pytania mogą pomóc w zastanowieniu się, w jaki sposób pracować poza szkołą, by wdrażać realizowany w szkole plan rozwoju dziecka.
- Czy rozmawiamy z naszymi znajomymi o wspólnym hobby?
- Czy znamy się z rodzicami kolegów z klasy naszych dzieci?
- Czy rozmawiamy z nimi o zajęciach pozalekcyjnych naszych dzieci?
B) Poniższe sugestie wskazują w jakich zadaniach potrzebne jest osobiste zaangażowanie ze strony rodziców. Celem przedstawionych propozycji jest ukazanie możliwości wsparcia dziecka w pracy nad rozwojem poszczególnych nawyków i kompetencji.
- Uważne słuchanie naszych dzieci kiedy chcą podzielić się z nami tym, co ich cieszy lub martwi oraz kiedy chcą powiedzieć nam o swoich planach.
- Zapoznanie przyjaciół własnego dziecka i wykazanie zainteresowania ich hobby.
- Częste rozmowy z dzieckiem na temat relacji ze znajomymi. Wyrażanie własnego zdania na temat pozytywnej roli przyjaźni.
- Uświadomienie sobie, że to rodzice są pierwszym i bardzo silnym przykładem właściwych relacji międzyludzkich. Refleksja nad własnymi relacjami w rodzinie. Budowanie w kontaktach ze znajomymi przyjaźni w oparciu o wzajemne poznanie się, życzliwość, wsparcie oraz niesienie pomocy.
- Chętne zawożenie dzieci na zajęcia pozalekcyjne. W miarę potrzeby proponowanie podwiezienia także ich znajomych. Podzielenie się tym obowiązkiem również z innymi rodzicami.